Community. Intelligence. Development.

Proiecte in implementare

Mar 2, 2021

Prea bătrâni pentru a învăța?



 

 

 

Prea bătrâni pentru a învăța?

 

 

 

Adulții din Franța sunt foarte pozitivi în ceea ce privește învățarea și formarea profesională, dar principalul motiv pentru care nu participă este că se simt prea bătrâni. Într-un sondaj la nivel european, realizat de CEDEFOP, 89% dintre respondenții din Franța au spus că învățarea și formarea adulților ar trebui să fie o prioritate pentru investițiile guvernamentale. Aproximativ 90% dintre adulții din Franța au spus, de asemenea, că slujba lor le cere în mod constant să își mențină competențele actualizate, rezultate comparabile cu cele din Germania (91%) și peste Italia (84%).

 

În ciuda schimbării nevoilor de calificare, mai puțini respondenți din Franța (25%) au căutat informații despre oportunitățile de învățare și formare a adulților decât media UE (40%). De asemenea, au fost puțin mai critici față de calitatea învățării și formării adulților decât în restul UE. Cu toate acestea, sistemul de învățare și formare a adulților din Franța, bazat pe legea sa cuprinzătoare privind formarea profesională, pare să funcționeze bine. În 2019, 19,5% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 25 și 64 de ani au participat la învățarea adulților în ultimele patru săptămâni, depășind obiectivul UE de 15% și mult peste media europeană de 10,8%. Rata ridicată de participare sugerează că ratele mai mici de căutare a oportunităților de învățare reflectă o abordare mai sistematică și o înțelegere a nevoilor individuale de abilități; în timp ce criticile privind calitatea pot indica faptul că adulții din Franța se așteaptă la mai multe cursuri de învățare și formare pe care să le urmeze.

 

În majoritatea țărilor chestionate, principalul motiv pe care adulții îl invocă pentru neparticiparea la învățare și formare profesională este că nu văd de ce ar avea nevoie de aceste formări. Cu toate acestea, Franța, cu 36% dintre respondenți, și România, cu 37%, sunt singurele două țări în care principalul motiv pentru care adulții nu participă la învățare este că se simt prea bătrâni. Din punct de vedere demografic, nu este clar de ce ar fi așa în Franța. În ambele țări, vârsta medie a populației, în 2019, a fost aproape de media UE de 43,1 ani. În România, în următorii 30 de ani, se așteaptă ca populația să îmbătrânească mai repede.

 

Oamenii din întreaga UE au numeroase motive pentru care nu participă la învățarea și formarea adulților, cum ar fi lipsa de informații, lipsa banilor, constrângeri de timp și de familie și programe inadecvate. În diferite părți din Europa, există un sprijin puternic pentru acele măsuri care urmăresc soluționarea acestor probleme. Cu toate acestea, în mod surprinzător, nu există măsuri pentru a aborda aspecte de genul „a te simți prea bătrân” sau „a nu avea nevoie”, care sunt mai degrabă percepții decât nevoi materiale, cum ar fi mai mult timp și bani.

„A te simți prea bătrân” este într-adevăr un fel de „a nu avea nevoie” și ambele pot reflecta o lipsă de stimulente, deoarece beneficiile învățării și formării adulților, în special cele legate de locuri de muncă și salarii, se reduc odată cu vârsta. Pe măsură ce populația Europei îmbătrânește, problema acordării unor stimulente persoanelor în vârstă pentru a continua să participe la învățare și formare poate deveni mai importantă, mai ales că ritmul schimbării și nevoia constantă de a învăța noi abilități subliniază importanța de a nu fi niciodată prea bătrâni pentru învăța.

Limba: RO - de Sorin Angheluta

Sursa: https://www.cedefop.europa.eu/en/news-and-press/press-and-media/press-re...

 

Sursa articolului: https://epale.ec.europa.eu/ro/blog/prea-batrani-pentru-invata

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top