Community. Intelligence. Development.

Proiecte in implementare

Dec 8, 2020

Guvernele ar trebui să acorde prioritate investițiilor în învățarea pentru adulți, potrivit unui nou sondaj CEDEFOP



 

 

 

Guvernele ar trebui să acorde prioritate investițiilor în învățarea pentru adulți,

potrivit unui nou sondaj CEDEFOP

 

 

 

Cel puțin două treimi dintre adulții din fiecare stat membru al UE sunt de acord că guvernul lor ar trebui să acorde prioritate investițiilor în învățarea adulților, arată un nou sondaj Cedefop.

 

În întreaga UE, oamenii cred că învățarea și formarea adulților va deveni mai importantă pentru progresul în carieră în următorii 10 ani, argument întărit de 88% dintre adulți care au spus că slujba lor le cere să își mențină competențele la zi.

 

Sondajul arată, de asemenea, că cetățenii UE au o imagine pozitivă despre învățarea și formarea adulților. Oamenii sunt de acord că învățarea le aduce beneficii reale pentru munca și dezvoltarea personală. În întreaga UE, aproximativ 90% dintre adulți sunt de acord: continuarea învățării este importantă pentru găsirea unui loc de muncă, progresul în carieră și creșterea salariilor. Învățarea și formarea adulților sunt văzute de cel puțin două treimi din adulții din fiecare stat membru, la fel de importante ca școala sau universitatea. În multe state membre, inclusiv Germania, Franța și Spania, cel puțin 75% consideră învățarea și formarea adulților ca o modalitate de a obține echivalentul unei diplome universitare.

 

În ciuda imaginii pozitive puternice pe care oamenii o au despre învățare și formare, în 22 din cele 30 de țări chestionate, principalul motiv pentru care adulții spun că nu participă la învățare sau formare este că nu au nevoie; acest lucru se întâmplă în ciuda cerințelor locurilor de muncă sau a nevoii de a găsi un loc de muncă. România și Franța sunt diferite; acolo cel mai frecvent motiv pe care îl dau adulții este că se simt prea bătrâni pentru a mai participa la învățare sau formare.

 

UE încearcă să crească participarea adulților la învățare și formare de mai bine de 20 de ani, dar rămâne sub intervalul dorit în multe state membre. Cu toate acestea, lipsa participării nu se datorează faptului că adulții sunt negativi cu privire la învățare. Imaginea pozitivă a învățării și formării adulților, arătată printr-un sondaj efectuat pe mai mult de 40 000 de persoane din UE, Norvegia și Islanda, oferă statelor membre o bază solidă pentru a lua în considerare că învățarea pentru adulți ar trebui să fie o prioritate investițională.

Pentru mai multe detalii accesați articolul sursă: click.

 

Sursa articolului:

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top