Community. Intelligence. Development.

Proiecte in implementare

Jan 28, 2021

Iată de ce actualizarea competențelor este crucială pentru revenirea după criza provocată de pandemia COVID



 

 

 

Iată de ce actualizarea competențelor este crucială

pentru revenirea după criza provocată de pandemia COVID

 

 

  • O colaborare public-privtă mai mare legată de inițiativele de îmbunătățire și recalificare pe scară largă ar putea spori PIB-ul global cu 6,5 trilioane de dolari și ar duce la crearea a 5,3 milioane de noi locuri de muncă nete până în 2030.
  • Regiunile și economiile care vor vedea cele mai mari câștiguri sunt cele în care deficiențele de competențe sunt mai mari și există cel mai mare potențial de îmbunătățire a productivității.

 

Acum un an, nimeni nu ar fi putut anticipa cât de dramatic se va schimba totul. Modul in care trăim. Modul în care lucrăm. Felul în care copiii merg la școală. Modul în care ne gândim la viitor. Desigur, chiar înainte de COVID-19, creșterea automatizării și a noilor tehnologii transforma piețele globale de locuri de muncă, ducând la nevoia foarte urgentă de îmbunătățire și recalificare pe scară largă. Dar acum, după luni de greutăți neprevăzute, această nevoie a devenit și mai importantă.

Pandemia a fost o tragedie umană, iar măsurile luate pentru a o combate au avut un impact devastator asupra economiilor, perturbând existența a milioane de oameni. A expus punctele slabe structurale în instituții și economii și a extins inegalitățile. Oamenii care erau deja dezavantajați au fost afectați în mod deosebit.

Avem o problemă socială presantă: cum să dotăm oamenii cu abilitățile de care au nevoie pentru a participa la economie - acum și în viitor. După cum este subliniat în cel mai recent raport al viitorului forței de muncă al Forumului Economic Mondial, jumătate din toți angajații din întreaga lume vor avea nevoie de recalificare până în 2025 - și acest număr nu include toți oamenii care nu sunt în prezent ocupați. Dacă nu acționăm acum, acest decalaj de competențe se va lărgi.

Odată cu provocările, vin oportunitățile. Evenimentele de criză, precum pandemia, pot și ar trebui să modeleze gândirea economică și reprezintă o fereastră rară, dar îngustă, de oportunitate de a reflecta, reimagina și reseta prioritățile. Deci, să profităm de această oportunitate. Facem apel la guverne, lideri de afaceri și educatori să ni se alăture într-o mișcare globală de actualizare a competențelor.

După cum veți vedea în noul nostru raport - Upskilling for Shared Prosperity - publicat ca parte a Săptămânii Agendei Davos pentru a marca prima aniversare a Platformei Revoluției Reskilling a Forumului Economic Mondial, există un argument social și economic clar pentru îmbunătățirea calificării. Dacă ne angajăm să oferim tuturor oamenilor oportunități de a-și dezvolta abilitățile de care vor avea nevoie pentru a participa pe deplin la viitorul loc de muncă, aceasta va duce, la rândul său, la un dividend de prosperitate. Am folosit modelarea economică pentru a estima cantitatea de creștere a PIB la care ne putem aștepta de la o creștere a productivității dacă țările își depășesc cetățenii în conformitate cu cele mai bune practici din OCDE și din industrie.

Principalele noastre constatări economice includ următoarele:

  • O colaborare public-privată mai mare legat de inițiativele de îmbunătățire și recalificare pe scară largă ar putea crește PIB-ul global cu 6,5 trilioane de dolari și ar crea 5,3 milioane de locuri de muncă nete noi până în 2030.
  • Economiile în care deficiențele de competențe sunt mai mari ar putea vedea cele mai mari câștiguri ca procent din PIB, inclusiv China (7,5%) și India (6,8%).
  • Se așteaptă ca jumătate din PIB-ul suplimentar la nivel global să fie câștigat în sectoarele serviciilor de afaceri, serviciilor pentru consumatori și sectoarelor de producție.
  • Sectoarele care au suferit o creștere salarială scăzută și o producție de zeci de ani ar putea obține beneficii semnificative în urma îmbunătățirii calificărilor. Sănătatea și asistența socială ar putea adăuga PIB suplimentar de 380 miliarde dolari prin îmbunătățirea calificării până în 2030.

Deși datele susțin în mod clar nevoia de îmbunătățire a calificărilor, recunoaștem, de asemenea, că PIB-ul singur nu oferă o imagine completă a stării economiei. Nu arată, de exemplu, măsura în care oamenii au locuri de muncă bune, care îndeplinesc și ce părți ale populației sunt excluse. De aceea, Forumul Economic Mondial lucrează la un proiect pentru a aborda această problemă prin crearea unui tablou pentru Noua Economie.

Pregătirea oamenilor pentru locurile de muncă de mâine nu este o sarcină ușoară. Există provocări precum deconectarea dintre programele educaționale actuale și abilitățile de care au nevoie angajatorii acum și în viitor. Dezvoltarea competențelor transferabile precum gândirea critică și creativitatea este crucială pentru a ajuta oamenii să se pregătească nu numai pentru a satisface cerințele de la locul de muncă de azi, ci și pentru cele de mâine.

Raportul nostru demonstrează, de asemenea, avantajele mai largi ale dezvoltării unor locuri de muncă bune - o muncă sigură, plătită corect, rezonabil de sigură și motivantă și care subliniază abilitățile și trăsăturile umane unice ale lucrătorilor, oferind astfel niveluri mai ridicate de productivitate.

Știm de ce avem nevoie de la întreprinderi, decidenți politici și educatori și avem exemple de colaborări de succes care pot fi reproduse și scalate. Știm că, împreună, putem gândi cu îndrăzneală, dincolo de granițele de astăzi, să ne reimaginăm sistemele economice și sociale.

Iată patru modalități prin care putem lucra împreună pentru a începe să transformăm această criză într-o oportunitate de schimbare:

1. Guvernele, întreprinderile și furnizorii de educație ar trebui să colaboreze pentru a construi un ecosistem puternic și interconectat, angajat într-o agendă cuprinzătoare de perfecționare.

2. Guvernele ar trebui să adopte o abordare agilă în direcționarea inițiativelor naționale de îmbunătățire a competențelor, în colaborare cu întreprinderile, organizațiile nonprofit și sectorul educației, cum ar fi oferirea de stimulente pentru crearea de locuri de muncă în economia verde și prin sprijinirea inovării tehnologice.

3. Întreprinderile vor trebui să ancoreze îmbunătățirea calificării și investițiile în forța de muncă ca un principiu de bază al afacerii și să-și facă angajamente în timp.

4. Formatorii ar trebui să reimagineze educația și să adopte învățarea pe tot parcursul vieții pentru a se asigura că toată lumea are posibilitatea de a participa la viitorul muncii.

Raportul nostru este un îndemn la acțiune. Un apel pentru liderii din toate sectoarele și geografiile să colaboreze pentru a transforma această criză într-o oportunitate. Dacă vrem să realizăm ambițiile prezentate în acest raport și să înlăturăm efectiv decalajul global al competențelor, aceasta va însemna să tragem o serie de pârghii care sunt toate susținute de cooperarea public-privată: învățarea pe tot parcursul vieții, redistribuirea proactivă și reangajarea oameni, finanțare și capacitatea de a anticipa ce competențe sunt necesare pe piața locurilor de muncă. Trebuie să ne adresăm atât cererii, cât și ofertei – actualizarea competențelor oamenilor și pregătirea unor locuri de muncă bune pentru lucrătorii pregătiți. Acest lucru va necesita colaborare și angajament între guverne, companii și educatori.

În timp ce provocările sunt mari, ele nu sunt de netrecut. Pentru că în vremuri de crize mari, putem răspunde cu un scop deosebit. Este timpul să profităm de oportunitatea din fața noastră și să creăm o schimbare durabilă pentru generațiile viitoare.
 

[Traducere (engleză-română)]- de ALEXANDRA DORIN

Autor: Robert E. Moritz, Global Chairman, PwC

 

Pentru articolul original accesați: https://www.weforum.org/agenda/2021/01/calling-global-upskilling-movement/

 

Sursa:

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top