Community. Intelligence. Development.

Proiecte in implementare

Nov 19, 2020

Pot parteneriate de tipul universitate - companie edtech să faciliteze învățarea pe tot parcursul vieții pentru toți?



 

 

 

 

Pot parteneriate de tipul universitate - companie edtech să faciliteze

învățarea pe tot parcursul vieții pentru toți?

 

 

Pandemia produsă de COVID-19 a schimbat în rău perspectivele economice globale. Potrivit Băncii Mondiale, este necesară o acțiune urgentă pentru „stabilirea scenei pentru o recuperare durabilă”. COVID-19 afectează bazele ecosistemului unic al învățământului superior, deși rolul învățământului superior în confruntarea cu provocările socio-economice este incontestabil. Pe măsură ce apare o criză economică globală fără precedent, capacitatea învățământului superior de a sprijini ocuparea forței de muncă durabile prin învățare continuă este vitală, pentru a minimiza diviziunile sociale - chiar mai mult decât era acum un an.

 

Învățământul superior trebuie să satisfacă o piață a muncii din ce în ce mai dinamică, în care anumite domenii experimentează lipsuri și profesiile sunt fluide. De exemplu, potrivit Forumului Economic Mondial, primele 10 locuri de muncă din viitor vor fi în inteligența artificială, big data și analiza datelor. Într-un astfel de context, ritmul schimbării este imprevizibil și depinde de domeniu, iar recalificarea continuă și alianța cu lumea muncii sunt obligatorii.

 

Din acest motiv, universitățile își consolidează angajamentul față de învățarea pe tot parcursul vieții.

Inițiativele se dezvoltă de ani de zile. Cu toate acestea, învățarea pe tot parcursul vieții nu mai poate fi o oportunitate pentru unii - trebuie să devină disponibilă tuturor. Nu este însă încă acest caz. Întreprinderile nu vor să cheltuiască pentru dezvoltarea personalului lor pe tot parcursul vieții, dacă acest lucru nu reprezintă un element critic pentru ele.

Spre exemplu, platforma olandeză Toekomst van Arbeid („Viitorul muncii”) indică faptul că angajatorii investesc de obicei în dezvoltarea angajaților lor dacă acest lucru aduce beneficii organizației și dacă organizația are o masă suficientă pentru a susține o infrastructură de formare și dezvoltare. Prin urmare, este probabil ca o companie să finanțeze cursuri de formare profesională numai în sectorul său și dacă aceasta este suficient de mare. 

Mai mult, finanțarea publică a învățământului superior se bazează încă pe noțiunea că învățarea se termină după absolvire. Cât și cum sunt dispuse guvernele să adauge pentru a sprijini învățarea pe tot parcursul vieții? Această enigmă ridică întrebări cheie despre cum să proiectăm opțiuni de livrare a învățării pe tot parcursul vieții, durabile din punct de vedere economic.

 

Deci ce este nou?

Învățarea pe tot parcursul vieții a parcurs până acum un drum lung. În centrul său se află interacțiunea dintre lumea învățământului superior și lumea muncii. Dar, pentru a deveni „universale”, strategiile de învățare continuă ale universităților trebuie să fie atât receptive, cât și scalabile.

Sensibilitatea implică capacitatea de a reacționa la cerințele socio-economice și ale pieței prin cunoștințele, abilitățile și competențele pe care o instituție le dezvoltă și transmite cursanților. Scalabilitatea denotă capacitatea unei instituții de a absorbi mai mulți studenți (oferind o calitate egală a educației) pe măsură ce flexibilitatea crește.

Susținem că acordurile de parteneriat între universități și companiile de tehnologie educațională („edtechs”) permit îndeplinirea acestor două condiții. Edtechs poate fi interpretat ca fiind o interfață între învățământul superior și piața muncii. Acestea oferă platforme (sau permit universităților sau alianțelor universitare să își creeze propriile platforme) care permit instituțiilor de învățământ să aplice modalitățile de învățare pe tot parcursul vieții cele mai potrivite nevoilor personalului lor, studenților și întreprinderilor.

În zilele noastre, mai multe companii de gestionare de programe online chiar proiectează și oferă educație. Cu toate acestea, susținem că, în cele din urmă, proiectarea unei experiențe de învățare este și ar trebui să rămână, responsabilitatea universităților.

Parteneriatul cu o tehnologie edtech facilitează un acces mai mare la învățarea pe tot parcursul vieții prin:

  • Furnizarea de educație continuă, care este strâns legată de o anumită profesie
  • Căi flexibile de obținere a diplomelor 
  • Oportunități scurte de învățare pentru a dezvolta noi abilități

 

Poate că un avantaj cheie al unui parteneriat universitate-companie edtech constă în potențialul său de a oferi învățare pe tot parcursul vieții „maselor”. Un astfel de parteneriat poate reduce decalajul dintre promisiunea furnizorilor de educație de a oferi educație relevantă și cererea companiilor și a persoanelor pentru competențe cheie și specifice.

Pentru a putea citi integral blogul în limba engleză accesați: https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201027090422202

Limba romana: Sorin Botez 

Sursa:

  

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top