Community. Intelligence. Development.

Proiecte in implementare

Oct 20, 2020

COVID-19: Este timpul să acordăm prioritate educației adulților



 

 

COVID-19: Este timpul să acordăm prioritate educației adulților

 

 

 

În timp ce educația adulților a fost împinsă mai aproape la margini în timpul pandemiei, contribuția sa potențială la crearea unor societăți mai sănătoase, mai fericite și mai incluzive nu a fost niciodată mai clară, susține Jamila Razzaq.

 

Rămâne de văzut impactul pe termen lung al pandemiei COVID-19 asupra educației și învățării. Cu toate acestea, este clar că, în întreaga lume, sistemele formale de educație nu au reușit să ajungă la fiecare cursant în această criză. Problemele structurale de bază în ceea ce privește prioritățile, rolurile și modelele de livrare pentru sistemele și serviciile educaționale au fost expuse de criză. Mecanismele ineficiente și cu resurse insuficiente pentru căi alternative de învățare, conexiunea inadecvată între case și școli, lipsa legăturilor dintre educație și alte servicii sociale și practicile subdezvoltate în învățarea autodidactă au fost evidențiate în căutarea unor soluții viabile în situația actuală.

În unele părți ale lumii, învățarea de acasă prin intermediul învățării online și la distanță a devenit noua normă în timpul izolării, deoarece activitatea de predare și învățare în sălile de clasă fizice a devenit imposibil de menținut. Această schimbare a furnizării a deschis posibilitatea dezvoltărilor și investițiilor ulterioare în căi de învățare alternative, non-formale și bazate pe familie. Soluțiile adoptate în timpul pandemiei pot fi integrate în sistemele de educație pentru a se asigura că indivizii au oportunități mai mari de a învăța prin mai multe căi.

De-a lungul crizei, politica și practica în educație și învățare s-au concentrat pe întreruperea educației formale a copiilor și tinerilor, în timp ce oportunitățile de educație și învățare pentru adulți au fost împinse mai departe. Programele existente de educație a adulților au fost fie oprite, fie obligate să opereze un serviciu redus. Acest lucru a coincis cu cererea crescută pentru servicii de învățare pentru adulți robuste, relevante și inovatoare, determinate de schimbări fără precedent în mediul social și de modul în care operează lumea muncii și a afacerilor. Tot mai mulți adulți trebuie să își actualizeze abilitățile și cunoștințele atât pentru viața lor profesională, cât și pentru viața lor socială. Reimaginarea educației adulților în cadrul învățării pe tot parcursul vieții și transformarea acesteia în receptivitate, relevantă și valoroasă pentru indivizi, companii, organizații, comunități și societăți este o prioritate urgentă.

O oportunitate care reiese din criză este aceea de a concentra o atenție sporită și de a investi mai mult în infrastructura de învățare online și la distanță pentru educația formală. Această infrastructură poate fi utilizată ca o platformă de lansare pentru opțiuni de livrare flexibile pentru educația adulților. Pe lângă faptul că sunt utilizate ca mecanisme de livrare, aceste platforme pot facilita, de asemenea, utilizarea mai largă a resurselor existente dezvoltate în diferite părți ale globului și integrarea mai multor grupuri de părți interesate, de la cursanți la reprezentanți locali ai afacerilor, angajatori, furnizori de educație tehnică și profesională, întreprinderi acceleratorii, sectorul învățământului superior, ministerele din centru și tangențele dezvoltării resurselor umane și agențiile globale care lucrează în domeniul educației, dezvoltării forței de muncă și implicarea tinerilor.

Aceste părți interesate pot informa și forma educația adulților, promovând principiile incluziunii, echității și calității pentru toți cursanții. Aceste platforme de învățare digitală și la distanță pot ajuta la crearea diferitelor site-uri educaționale mai potrivite pentru diferite programe și nevoile de învățare ale participanților. Acest efort de integrare a opțiunilor de învățare digitală și la distanță în timpul perioadei de pandemie poate revigora peisajul educației și învățării adulților dacă este legat, în mod deliberat și gândit, de acțiuni, politici și schimbări culturale de durată în acest domeniu.

Criza COVID-19 nu numai că a expus problema omniprezentă a echității și incluziunii în sistemele sociale din întreaga lume, dar a amplificat și inegalitățile și disparitățile, lovindu-i cel mai tare pe cei care sunt deja la margine. Dincolo de titlurile privind serviciile sociale slab echipate și pierderile economice uimitoare în fața pandemiei actuale, vulnerabilitățile persoanelor, comunităților și țărilor fără zone tampon în care să se retragă, să se izoleze și să se recupereze au fost în continuare exacerbate. Povara acestei realități asupra conștiinței umane colective nu poate fi ușurată fără a construi sisteme și servicii echitabile care să funcționeze pentru toți. Este esențial să ieșim mai înțelepți din această criză, deoarece această pandemie poate să nu fie ultima cu care ne confruntăm și toate națiunile trebuie să-și dea seama de necesitatea de a acorda prioritate sănătății, educației și asigurării mijloacelor de trai pentru toți cetățenii lor. Inițiativele de educație și învățare pentru adulți și tineri sunt esențiale pentru a revedea, reimagina și reconstrui societățile noastre pentru a fi mai sănătoși, mai fericiți și mai incluzivi.

Jamila Razzaq este specialistă în programe în cadrul Institutului UNESCO pentru învățarea pe tot parcursul vieții
[Traducere (engleză-română)]
Autor: Paul Stanistreet
Pentru a putea citi blogul original accesați:

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top