Community. Intelligence. Development.

Proiecte in implementare

Nov 3, 2020

Avantajul platformelor de tip Marketplace



Avantajul platformelor de tip Marketplace
 
Mii de antreprenori români fac comerț electronic fără să aibă, propriu-zis, un magazin online. Ce au făcut? S-au alăturat unor platforme de tip Marketplace, care conectează produsul lor cu nevoia unui client din România sau din Uniunea Europeană.
Dacă un antreprenor este șovăitor pentru că nu știe care sunt pașii necesari prin care poate trece în online, înrolarea pe un marketplace ar fi un prim pas pentru a învața regulile de interacțiune cu un client care achiziționează online: seriozitate, produse bune și livrare cât mai rapidă. Un avanataj important, deja existent, este că eviți costurile ridicate de a construi, menține și promova propriul site. Aceste platforme vin constant cu servicii noi, existând astăzi posibilitatea că întregul stoc de produse să fie depozitat, ambalat, livrat și procesat în cazul unui retur fără că tu, antreprenor, să depui nici cel mai mic efort, pentru că inclusiv componenta de customer service este asigurată de platformă.
Semnalele din piață sunt foarte bune. Cel mai mare retailer online românesc a anunțat recent o investiție de 90 de milioane EURO într-un nou centru logistic de 130.000 mp cu scopul de a oferi tehnologie și infrastructură de top antreprenorilor digitali de pe platforma sa Marketplace, prin servicii de tip facility. Este un semnal excelent din piață pentru toți cei care încă nu s-au decis, dar văd în 2020 contextul ideal în care să înceapă să facă bani din comerțul electronic.
Ce poate face statul pentru comerțul online
În primul rând, România încă nu are implementat un cadru legal clar referitor la semnătura electronică, astfel încât atât antreprenorii, cât și cetățenii să evite drumuri inutile doar pentru a se asigura că dau o semnătură olografă.
De asemenea, există o lege trecută în 2020 care prevede introducerea cărții electronice de identitate, cu semnătură electronică – este timpul că fiecare român să aibă o semnătură electronică calificată pe ID-ul sau, care să fie recunoscută oriunde în UE.
Nu în ultimul rând, comerțul electronic reduce evaziunea fiscală și economia subterană.
Există o corelație NEGATIVĂ evidentă între numărul de tranzacții online și economia subterană exprimată ca procent din PIB. În mod evident, cu cât se fac mai multe tranzacții online și există mai puțin numerar în circulație, cu atât economia subterană este mai scăzută. Din această perspectivă, situația României este dezastruoasă, deoarece un locuitor efectuează în medie doar 12 tranzacții anuale cu ajutorul cardului, ultimul loc din Uniunea Europeană, unde media este aproape de 100. Deloc întâmplător, România are cea mai mare economie subterană din UE.
În acest context, statul român trebuie să încurajeze dezvoltarea comerțului online, pentru binele populației și al mediului de afaceri. De asemenea, antreprenorii români trebuie să fie prezenți în online pentru creșterea vânzărilor și captarea oportunităților din viitor.

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

 

Sursa: Sursa: https://www.digi24.ro/stiri/economie/digi-economic

Back to Top