Community. Intelligence. Development.

Proiecte in implementare

Oct 27, 2020

Diferențiază-te de concurență!



Diferențiază-te de concurență!
 
Un aspect important în procesul de bugetare este conștientizarea avantajelor competitive ale afacerii tale, deoarece acestea se reflectă în veniturile și profitabilitatea companiei.
Dacă nu te diferențiezi față de concurență, nu te aștepta să obții venituri superioare!
Iată câteva exemple prin care se poate face diferențierea față de concurență:
dimensiunea companiei calitatea superioară produs unic eficiența proceselor interne
investiția în oameni cu o pregătire superioară digitalizarea.
Ca să luăm doar un exemplu, din perspectiva dimensiunii companiei, companiile mari au o putere de negociere superioară cu furnizorii sau clienții, în timp ce firmele mici sunt mult mai agile și flexibile.
Cum poți estima veniturile viitoare?
Aș vrea să mai răspund o întrebare: cum estimează veniturile viitoare antreprenorii care sunt la început de drum? Iată ce trebuie să consideri:
Un reper important este curba de evoluție a veniturilor pentru alte startup-uri similare, în funcție de anul în care au început. Trebuie să corelezi evoluția lor cu investițiile realizate în timp, numărul punctelor de lucru și plasarea acestora sau dimensiunea echipei. Dacă faci exact ce au făcut și alții înaintea ta și nu te diferențiezi prin ceva, nu te aștepta să obții venituri superioare ca prin minune!
Din păcate, puțini antreprenori care se aventurează într-un startup se uită la aceste date. Ca atare, mulți pictează cifre privind evoluția vânzărilor încercând să ghicească, sau , mai pe românește, le scot din burtă. De aceea foarte puține startupuri au succes. 60% falimentează în primii 5 ani!
Din 1000 de companii noi în România, știți câte au venituri peste 1 milion de EUR după 5 ani, obțin profit și au măcar 3 angajați? Cinci !!! Din 1.000, aproximativ 600 intră în faliment și 300 nu angajează niciodată pe nimeni.
Un alt aspect important pentru estimarea vânzărilor la un startup este identificarea unei nevoi reale a clienților și cum o adresezi proactiv. Apoi, vânzarea și promovarea prin online sunt esențiale în zilele noastre. De asemenea, consideră câteva variabile macroeconomice care au efecte asupra afacerii tale, precum: rata inflației, pentru a încerca să indexezi și tu prețurile în linie cu evoluția costurilor, creșterea economică, evoluția salariului minim și dinamica veniturilor clienților tăi
 

 Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

 

Sursa: https://www.digi24.ro/stiri/economie/digi-economic

Back to Top