Community. Intelligence. Development.

Proiecte incheiate

Jun 9, 2020

Află cum poți transforma o idee într-o afacere de la doi tineri de 18 ani



 

Află cum poți transforma o idee într-o afacere de la doi tineri de 18 ani

Să mergi pe bicicletă este, adesea, un act de curaj. De la acest gând au plecat doi liceeni când au decis că e timpul să nu mai lase lucrurile la voia întâmplării și să ia măsuri.

Luca Știrbăț și Călin Ungurean și-au unit cunoștințele și forțele și au pus în aplicare ideea lor de a le face viața mai ușoară bicicliștilor. Ei au creat BLINKR, un sistem prin care poți semnaliza ce urmează să faci în trafic cu ajutorul unor lumini care pot fi ușor văzute. Primele 15 produse sunt gata și urmează să ajungă la destinatari în curând. Am aflat de la cei doi băieți cum au transformat ideea lor în realitate.

 

Cine sunteți voi și cum ați devenit interesați de antreprenoriat, în general, și de antreprenoriatul social, în particular?

Luca: Am 18 ani, sunt în ultimul an de liceu și mereu am fost pasionat de tehnologie. Atât de pasionat încât am participat la mai multe competiții de informatică și de robotică, unde am învățat cum să lucrez în echipă. De la o mică echipă de robotică am creat după aceea un start-up alături de Călin, CREATIVE MOTION, și am început să ne punem în practică ideile. A venit cumva natural partea cu antreprenoriatul, însă pentru mult timp nu știam exact care e scopul nostru mai mare. Am descoperit că pasiunea noastră este, de fapt, sa creăm dispozitive și aplicații utile.

Călin: Eu am tot 18 ani și sunt mândru caragialist. Pasiunea mea pentru electronică și tech a venit de la tatăl meu care mă provoca mereu să încerc să pun la loc toate jucăriile pe care le desfăceam când eram mic. Co-fondator la CREATIVE MOTION, am crezut întotdeauna în simplificarea stilului nostru de viață cu ajutorul device-urilor, însă am devenit mult mai interesat de componenta socială a unei afaceri în cadrul SIA, când am descoperit cât de multe idei faine și colegi determinați să îi ajute pe cei din jur avem lângă noi.

 

De ce credeți că oamenii pot să vină cu rezolvări ale unor probleme despre care majoritatea crede, de obicei, că trebuie rezolvate de instituții ale statului sau de alte entități?

Luca: Toate rezolvările pe care la găsim vin din conexiunea noastră directă cu problema. Suntem mult mai motivați și determinați dacă am fost sau suntem în momentul de față afectați de problema pe care încercăm să o rezolvăm.

Călin: Oamenii pot veni cu soluții pentru anumite probleme, despre care se consideră că ar trebui rezolvate de instituțiile statului pentru că ei sunt cei care se confruntă cu acele probleme. O comunitate care se confruntă cu o problemă este mai motivată în căutarea unei soluții de durată și sustenabilă, iar procesul de implementare poate fi scurt, deoarece se elimină o mare parte din birocrație.

 

Ce este BLINKR, proiectul cu care ați participat la SIA?

Luca: BLINKR este primul nostru produs, prima idee pusă în aplicare. Practic, un atașament pe care îl prinzi de ghiozdan sau de spate cu ajutorul căruia poți semnaliza în trafic. Cu cele două butoane de pe ghidon poți activa LED-urile de pe partea stângă, de pe partea dreaptă sau toate în accelași timp (pentru avarii). Inițial, BLINKR era o haină pentru DJ, sincronizată cu muzică, dar ne-am dat seama că nu încercam astfel să rezolvăm o problemă reală.

 

În ce stadiu e BLINKR azi?

Călin: BLINKR e acum în curs de dezvoltare, am reușit să finanțăm o campanie de crowdfunding pentru primele 15 produse și urmează să le livram la începutul verii.

 

În ce fel a ajutat perspectiva voastră asupra antreprenoriatului participarea la SIA?

Luca: Ne-a ajutat foarte mult să vedem antiteza dintre gândirea clasică asupra afacerilor, pe care am primit-o din partea familiei, și cea nouă, revoluționară, prezentată la SIA, și axată pe rezolvarea problemelor reale. Răspunsul însă ar fi o combinație între cele două școli de gândire.

Cea mai mare piedică pentru un business nou nu sunt banii, lipsa ideilor sau lipsa motivației, ci lipsa oamenilor dispuși să lucreze în echipă.

 

Pentru tinerii care au idei bune, dar habar n-au de unde să înceapă să le transforme în realitate, ce le-ați recomanda?

Luca: Internetul. Deschizi internetul, vezi o idee faină, pui mâna și o implementezi, atât de ușor e. Dacă îți place cu adevărat, nu o să te oprești. Dacă pe la mijloc simți că nu e pentru tine și începi să încetinești, trebuie să te întrebi din nou dacă asta chiar e ceea ce vrei.

 

De ce merită ca tinerii să se înscrie într-o competiție precum SIA?

Călin: Pentu a înțelege cum se construiesc ideile cu impact real, care ajută lumea să evolueze. SIA este primul pas în dezvoltarea unei generații noi de antreprenori concentrați pe evoluția noastră ca societate.

 

Ce ar încuraja oamenii să fie mai activi în antreprenoriat?

Călin: Un mediu colaborativ. Toată societatea românească gravitează în jurul ideii de competitivitate, ceea ce nu lasă mult loc echipelor și ideilor noi să înflorească. Cea mai mare piedică pentru un business nou nu sunt banii, lipsa ideilor sau lipsa motivației, ci lipsa oamenilor dispuși să lucreze în echipă.

 

Sursa: https://www.redbull.com/ro-ro/interviu

Back to Top