Community. Intelligence. Development.

Proiecte incheiate

Nov 13, 2019

CUM SĂ CREEZI OFERTE COMERCIALE DE IMPACT PENTRU MEDIUL ONLINE



 

 

 CUM SĂ CREEZI OFERTE COMERCIALE DE IMPACT PENTRU MEDIUL ONLINE
 
 
 
 

E util să fii prezent pe Internet?

La nivel monidal peste 1,6 miliarde de oameni utilizează Internetul. De ce? Pentru informare, pentru divertisment dar foarte mulţi pentru a cumpăra.

În România sunt peste 7 milioane de utilizatori de Internet, toţi potenţiali cumpărători.

 

Ce caută acum un cumpărător pe Internet? Informaţii despre produse, oportunităţi, preţuri şi alte facilităţi. Şi ştii ce? În cazul fericit în care unii dintre ei au auzit deja de firma ta şi de produsele pe care le realizezi s-ar putea să nu fie dispuşi să se deplaseze până la locul unde vinzi. Unii dintre ei vor vrea să afle mai multe informaţii despre produse, oferte speciale, date de contact. Iar primul loc unde vor căuta aceste informaţii va fi Internetul. Chiar dacă nu ai încă un site web este important să fii prezent pe Internet, să existe o descriere a firmei, a produselor/serviciilor şi mai ales a datele de contact.

 

Stereotipul conform căruia utilizatorul de Internet este un tânăr cu abilităţi tehnice care ştie să folosească foarte bine calculatorul, nu mai este de mult valabil. Internetul este pentru toată lumea şi nu îţi trebuie cunoştinţe avansate de programare ca să îl poţi utiliza şi mai ales ca să poţi cumpăra.

 

Consumatorii din ziua de azi trebuie să evalueze rapid numeroasele oferte care li se prezintă şi să decidă dacă vor să cumpere sau nu. Oamenii din ziua de azi au din ce în ce mai puţin timp şi caută pe Internet informaţii clare care să le uşureze decizia de cumpărare. Dar dacă nu au văzut sau auzit vreodată de oferta ta, atunci cum să îţi creşti vânzările, cum sa îi convingi să aleagă produsele tale? Cea mai uşoară variantă este să îţi dezvolţi prezenţa pe Internet.

 

Vrei mai mulţi clienţi? Fă o ofertă pe Internet!

 

 

Primii paşi pentru realizarea unei oferte

Cele 4 întrebări pe care şi le pune orice client şi la care trebuie să fii pregătit să răspunzi sunt următoarele:

v  Ce încerci să îmi vinzi?

v  Este o ofertă acceptabilă din punct de vedere al raportului calitate/preţ?

v  Cât costă de fapt (Există costuri ascunse) ?

v  De ce să aleg oferta asta şi nu alta ?

 

Şi care este modalitatea cea mai uşoară prin care le poţi răspunde? Evident prin oferta ta. De aceea este bine să nu te grăbeşti în momentul în care realizezi o ofertă. Analizează cu atenţie toate elementele care îţi pot aduce noi clienţi şi învaţă să le foloseşti în avantajul tau.

 

Ce trebuie să ştii când pregăteşti o ofertă pentru postare pe Internet

Când scrii o ofertă ţine cont că cei mai mulţi utilizatori de Internet nu o vor citi în totalitate, ci o vor “scana” căutând informaţii utile. Ca să fii sigur că oferta ta va fi parcursă, trebuie să ţii cont de următoarele:

v  Foloseşte cuvinte cheie pentru afacerea ta

v  Subliniază anumite cuvinte cheie sau include linkuri

v  Inserează subtitluri sugestive

v  Foloseşte liste buletate

v  Dezvoltă o singură idee în fiecare paragraf (utilizatorii sar de obicei peste un paragraf dacă nu sunt atraşi de primele cuvinte)

v  Foloseşte stilul tip piramidă inversă –începe cu cele mai importante informaţii şi detaliază pe parcurs

v  Când scrii pentru Internet, redu la jumatate numărul de cuvinte pe care l-ai utiliza dacă ai scrie o ofertă în format clasic

 

Cum să creezi oferta potrivită care să îţi aducă clienţi noi

Şansele de promovare pe Internet sunt cu atât mai mari cu cât ai deja un site web al propriei companii.

Dacă nu îl ai încă, tot poţi să faci ceva pentru a fi prezent pe Internet. Primul pas este să realizezi o ofertă cât mai completă şi să o postezi pe site-urile specializate de afaceri, anunţuri, etc. Companiile mici sau cele izolate din punct de vedere geografic pot avea beneficii foarte mari datorită prezenţei pe Internet. De ce? Pentru că îşi pot prezenta oferta de produse către segmente largi de public. Dar dacă nu faci o ofertă nimeni nu o să ştie că ai ceva de vândut. Clienţii nu vor cumpăra decât dacă ştiu ce vinzi şi produsele respective sunt ceea ce îşi doresc.

 

Informaţii utile atunci când scrii o ofertă:

v  Fii cât mai exact şi verifică informaţia pe care o faci publică

v  Nu completa informaţii de care nu eşti sigur sau pe care nu le înţelegi

v  Ai grijă ca prima propoziţie a fiecărui paragraf să sintetizeze clar despe ce este vorba în textul următor

v  Foloseşte diateza activă

v  Utilizează substantive şi verbe descriptive şi pe cât posibil evită adverbele şi adjectivele 

v  Alege cu grijă fiecare cuvant, evită jargonul şi cuvintele tehnice cu excepţia unei oferte în care detaliile foarte tehnice reprezintă un diferenţiator important faţă de concurenţă

 

Textul este foarte important. Dar oricât de bine scrisă este o ofertă, textul sec, este plictisitor. Când postezi text pe un site web ţine cont că poţi să îl măreşti, să îl colorezi, să îl animezi, etc. Doar nu degeaba se spune că “o imagine face cât o mie de cuvinte”. Dacă vei combina textul cu imagini şi sunet vei obţine o ofertă multimedia. Dacă introduci şi opţiuni suplimentare prin care îi permiţi potenţialului cumpărător să selecteze ce vrea să experimenteze, atunci ai o oferta interactivă.

 

Elemente cheie pentru o ofertă de succes

Ofertele prea “bune” dau de gândit. Nu exagera. Cumpărătorii vor deveni sceptici şi se vor întreba ce se ascunde în spatele lor. Oamenii îşi bazează decizia de cumpărare pe emoţii şi încearcă să o justifice logic. Gândeşte-te că nu ai la dispoziţie decât câteva secunde pentru a convinge un vizitator să cumpere de la tine, de aceea oferta ta trebuie să fie:

v  Clară - Nu îţi obliga potenţialii clienţi să piardă timp şi să încerce să interpreteze informaţiile pe care le oferi. Cel mai probabil, nu vor face acest efort. Foloseşte mesaje clare şi la obiect care nu lasă loc unor interpretări fanteziste, care în final pot conduce la o dezamăgire a clientului. Simplă - Oamenii din ziua de azi sunt foarte ocupaţi şi nu au nevoie de complicaţii suplimentare atunci când vor să cumpere ceva. Foloseşte fraze simple, de impact, uşor de înţeles pentru toată lumea. Prezintă informaţia brută şi lasă-i pe potenţialii clienţi să evalueze dacă este de interes.

v  Succintă – Ţi se pare că nu ai suficient timp? La fel simt şi potenţialii clienţi. Respectă-i şi nu le răpi timpul cu informaţii inutile sau explicaţii irelevante. Fă o ofertă cât mai scurtă care să cuprindă informaţii ce pot fi memorate uşor.

v  Credibilă – Include în oferta ta cât mai multe elemente care îi pot conferi credibilitate în ochii potenţialilor clienţi: premii şi recunoaşteri internaţionale, testări ale produselor sau certificări obţinute, portofoliul de clienţi / referinţe, testimoniale.

 

Internetul este deschis 24/24. Dacă cineva vrea să afle ceva despre produsele sau serviciile tale, dacă vrea să întrebe ceva, dacă vrea să cumpere o va face atunci cand le va permite propriul programul şi asta s-ar putea întâmpla în afara orelor „oficiale” de program. Internetul a redat puterea cumpărătorului. El decide când are nevoie de informaţii, ce site-uri vizitează, cât stă şi mai ales cecumpără. Şi se aşteaptă ca tu să ştii asta şi să fii pregătit iar oferta ta să fie disponibilă pe Internet.  

 

Ce nu trebuie să lipsească din prezentarea ofertei tale:

Cumpărătorii achiziţionează beneficiile pe care le aduce un produs/serviciu şi nu caracteristicile acestuia . Ţineti minte că nu vă puteţi adresa tuturor dar încercaţi să includeţi în oferta dumneavoastră următoarele elemente:

Informaţii despre companie:

v  domeniul de activitate al firmei

v  experienţa în domeniu

v  cifra de afaceri

v  povestea din spatele creării firmei

 

Informaţii despre produse/servicii:

v descriere cât mai completă a produselor, care să includă numele, materialele folosite, dimensiunile, proprietăţile specifice ale acestora, etc. preţul produselor/serviciilor oferite -95% din potenţialii cumpărători pe Internet vor să ştie preţul cerut atunci când decid să continue o comandă

v tehnologii utilizate în producţia acestora care le oferă o calitate superioară sau caracteristici speciale ce fac diferenţa faţă de produsele oferite de competitori

 

Alte informaţii:

v aria de acoperire geografică

v servicii suplimentare pe care le oferiţi –livrări la domiciuliu, posibilitatea de a returna produsul, garanţie extinsă, service, etc.

v menţionaţi dacă oferiţi reduceri pentru achiziţii care depăşesc o anumită valoare sau cantitate

 

Ce înseamnă o ofertă promoţională

Oferta promoţională este atunci când le oferi cumpărătorilor servicii sau produse la preţ redus sau cu o valoare adaugată mai mare faţă de oferta standard. Ţine cont că:

v oricărui produs oferit, i se poate adăuga o ofertă promoţională

v pentru a avea efectul scontat promoţia trebuie să includă neapărat cantitatea ofertată, preţul promoţional şi durata de valabilitate

v ofertă promoţională însoţită de publicitate on-line prin bannere poate avea un efect mult mai puternic

v ofertele promoţionale în parteneriate 'virtuale' reprezintă un mijloc eficient prin care îţi poţi creşte vânzările

Oferta promoţională este pe termen limitat. Actualizează ofertele speciale şi nu uita să le ştergi dacă nu mai sunt valabile. Modifică perioadele de valabilitate dacă oferta se prelungeşte sau vrei să incluzi/scoţi anumite produse. Ţine minte! Prea multe oferte promoţionale şi mai ales prea dese, se vor transforma în “oferte nu foarte speciale”.

 

Cum să atragi clienţi prin campanii de e-mailing

Ce înseamnă e-mailing?

v  transmiterea de mesaje comerciale prin poşta electronică

v  o formă de comunicare care vă permite să oferiţi informaţii despre produsele şi serviciile pe care le comercializaţi

 

Avantajele campaniilor de e-mailing

v  Costuri mai mici cu transmiterea mesajelor publicitare faţă de publicitatea tradiţională (scrisori, pliante, etc)

v  Aflarea rapidă a rezultatelor şi eficienţei campaniei

v  Mesajul publicitar poate ajunge la un număr mare de potenţiali clienţi într-un timp foarte scurt

 

Crearea unei baze de date cu clienţi

v  achiziţionare baze de date de la companiile specializate în gesti-onarea datelor cu caracter personal

v  obţinerea datelor de contact de la parteneri de afaceri, invitaţi la evenimente unde participaţi şi schimbaţi cărţi de vizită, înregistrări pe site, etc.

 

Paşi pentru crearea unei baze de date cu informaţii despre clienţi

Dacă aveţi un site web

v  utilizaţi un formular de înscriere on-line cât mai complet

v  oferiţi bonusuri pentru cei care se înscriu în baza de date

v  solicitaţi fiecărui client adresa de e-mail

v  solicitaţi acceptul de a transmite informări comerciale

 

Mesajul unei campanii de e-mailing

La crearea mesajului acordaţi atenţie: Subiectului/Titlului şi Corpului mesajului.

Cum se realizează un titlu atractiv?

v  Titlul trebui să fie scurt şi de impact

v  Evitaţi termenii generali sau cei senzaţionali

v  Includeţi numele firmei pentru credibilitate

v  Nu folosiţi un titlu înşelător

v  Evitaţi utilizarea cuvintelor pe care filtrele le consideră spam

 

Corpul mesajului

v  Un mesaj convingător înseamnă o ofertă de succes

v  Mesajul tip text se va transmite mult mai rapid decât unul complex care înglobează şi imagini

v  Mesajul care include elemente grafice este de cele mai multe ori mult mai atractiv pentru clienţi

 

Desfăşurarea unei campanii de e-mailing

Pentru a realiza o campanie de e-mailing aveţi 2 variante:

v  apelaţi la o companie specializată căreia îi veţi plăti serviciile

v  utilizaţi resursele interne ale firmei şi baza de date cu clienţi

 

Bibliografie

1. Bărsan, S.C., Sima, M.G., Inovarea şi transferul tehnologic-instrumente de aliniere a IMM-urilor la cerinţele economiei de piaţă, Seminar “Interferenţe economico-sociale la frontiera inovării, 2008

2. Borza, A., (coord): Antreprenoriat: managementul firmelor mici si mijlocii, Ed. Risoprint, Cluj-Napoca, 2009

3. Botea, F., Cristian, V. F., Maidaev, M., Mănescu,C., Niţu, V., Oniţă, M.,Ghidul întreprinzătorului particular, Editura Tehnică, Bucureşti,1994

 

Expert antreprenoriat

Dima Mihaela

 

 

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top