Community. Intelligence. Development.

Proiecte incheiate

Nov 6, 2019

Ce face un antreprenor? Cine este antreprenorul?



 

 
Ce face un antreprenor? Cine este antreprenorul?
 
 
 

Un antreprenor sau o antreprenoare este persoana care dorește să își realizeze ideile de afaceri. Aceste idei se bazează întotdeauna pe cunoștințe semnificative și detaliate despre anumite industrii și piețe, despre nevoile clienților, tehnologie, distribuție și metode de vânzare. Antreprenorul este persoana care reușește să își conducă cu succes propria afacere.

 

A fi antreprenor de succes se învaţă. În plus, iniţierea şi dezvoltarea propriei afaceri se învaţă în permanenţă, dar cel mai bine atunci când propriile experienţe şi ale celorlalţi, inclusiv greşelile, sunt luate în considerare cu mare atenţie.

 

Oricine poate începe o afacere proprie. Cea mai uşoară parte este înfiinţarea unei companii. Antreprenorii care înţeleg diferenţa dintre idei şi oportunităţi au şanse mai mari de succes.

 

Ce înseamnă să fii antreprenor?

Atunci când ne gândim la un antreprenor, de obicei, ne gândim la patronul unui magazin sau la un meşteşugar. Uneori ne gândim şi la directorul unei întreprinderi cu puțini angajați, dar rareori la patronul unei companii cu peste 100 de angajați. Nu ne gândim niciodată la Bill Gates.

 

Fii primul, dar în același timp şi cel mai bun. Principalul avantaj al întreprinzătorilor îl reprezintă ideile și dorința de a crea ceva care să aibă succes, proiectul fiind exclusiv al lor.

 

Ei dezvoltă ideea, trebuie să posede cunoștințele necesare, să-și investească propria creativitatea în succesul companiei și să înceapă să-şi realizeze visele. Antreprenorul trebuie să posede o multitudine de cunoștințe, abilități și competențe, dar și spirit de conducere, angajament, responsabilitate și dinamism.

 

Ce semnificaţie au cunoştinţele şi abilităţile antreprenorilor?

✓ Ca antreprenor, puteţi alege cum, când și cu ce vă veţi ocupa,
✓ Veți putea aplica aceste cunoștințe și abilități în toate domeniile vieții,
✓ Vă veţi descurca mai ușor în anumite domenii de afaceri,
✓Prin educație vi se se dezvoltă potențialul care reprezintă un element cheie al angajării și dezvoltării economice în întreaga lume.

 

Dacă doriţi să fiţi antreprenor, trebuie să aveţi o personalitate puternică, să fiţi perseverenţi şi persistenți, să aveți o atitudine şi imaginație dezvoltată, respect de sine, să fiți curioşi și foarte motivaţi.

 

Toţi antreprenorii au în comun pasiunea pentru ceea ce fac, pasiune pentru propriile idei și dorința de a le realiza pe piață. În plus, toți antreprenorii vor să-și controleze destinul și să nu le spună nimeni ce să facă.

 

Ce este important pentru orice antreprenor?

 

Antreprenorii sunt concentraţi pe demararea și organizarea afacerilor companiei cu scopul de a crea o nouă piață și de a face profit. Afacerea unui antreprenor este legată de toate tipurile de afaceri. Dezvoltă creativitatea și promovează idei noi.

 

Având în vedere acest lucru, pentru un bun antreprenor este important:

  • să cunoască bine piaţa ţintă,
  • să conducă în mod eficient finanţele,
  • să se promoveze bine, pentru a fi vizibil pe piaţă,
  • să aleagă bine echipa cu care va lucra,
  • să cunoască situaţia economică care poate influenţa rezultatul muncii sale,
  • să evalueze riscurile.

 

Este evident, un bun antreprenor trebuie să dispună de cunoștințe despre toate formele de afaceri. El trebuie să fie în același timp și economist, și manager, și lider de proiect, și analist și manager de resurse umane.

 

Educația de calitate face diferența între un antreprenor de succes și cineva care doar deține un capital inițial. Ştiinţa este un capital care nu se poate pierde!



Antreprenorul îşi creează propriul post de muncă, sarcinile de lucru și activitatea de care se va ocupa. De la meseriaș şi meşteşugar la directorul unei mari corporații. Important este doar să aibă o idee originală, cunoștințe și energia necesare pentru a-și continua visul.

 

Abilităţile pe care le va dobândi după finalizarea programului Antreprenoriatul sunt abilităţi de:

  • prezentare publică
  • oratorie
  • leadership
  • muncă în echipă
  • gestionarea timpului
  • luarea deciziilor
  • scriere
  • negociere
  • construirea stilului propriu

 

Cunoştinţele pe care le veți deține după finalizarea programului Antreprenoriatul sunt:

  • cum să scrieţi şi să implementaţi un plan de afaceri
  • cum să gestionaţi resursele umane din cadrul companiei
  • cum să gestionaţi marketingul şi procesul de vânzare
  • cum să gestionaţi cunoştinţele angajaţilor
  • cum să planificaţi şi să vă conduceţi propria carieră
  • cum să gestionaţi sistemul calităţii
  • cum să gestionaţi proiectele
  • cum să gestionaţi seria de aprovizionare
  • cum să desfășurați comunicarea de afaceri în limba engleză
  • cum să utilizaţi potenţialul IT în activitatea companiei
  • cum să stabiliţi relaţii publice bune
  • bursa de afaceri
  • cum să gestionaţi finanţele

 

Oprah și lecția de antreprenoriat

 

În 1986, Oprah,  devine prima femeie de culoare care ajunge să prezinte un show de televiziune zilnic. În 2002, devine prima vedetă care primește un premiu special pentru activitatea ei (Academy of Television Arts & Sciences’ Bob Hope Humanitarian Award).

 

De asemenea, a devenit prima femeie de culoare din Statele Unite ale Americii, miliardară. De-a lungul vieții, a avut ocazia să intervieveze unele dintre cele mai mari personalități ale lumii, de la Lance Armstrong, Whitney Huston, Michael Jackson, până la ducesa Sarah Ferguson.

 

Emisiunea ei The Oprah Winfrey Show a devenit unul dintre programele cu cele mai mari rate de audiență.

 

Iar activitatea ei nu s-a oprit doar la televiziune. Oprah este recunoscută și pentru operele ei de caritate remarcabile, direcționate în mod special spre educarea copiilor fără posibilități materiale.

 

Potrivit LinkedIn, există câteva calități pe care Oprah le are și care ar putea fi o sursă de inspirație pentru orice antreprenor:

  1. Naturalețe – Nu contează că este una dintre cele mai influente personalități ale lumii, pentru toți cei din jur este un om ca toți ceilalți. Fără aere de superioritate, Oprah a înțeles că statutul pe care îl are îl poate folosi pentru a face bine celor din jur.
  2. Relevanță  – Chair dacă are deja 60 de ani, Oprah a știut mereu cum să fie mereu în atenția publicului și să se folosească de cele mai noi mijloace de comunicare pentru a rămâne constant în contact cu cei care o apreciază.
  3. Motivație – O regulă de bază pentru orice lider este aceea că trebuie să fie o sursă de inspirație pentru angajații săi. Oprah are acest talent de a-i motiva pe cei din jurul ei. De altfel, chiar și președintele Barack Obama a lăudată pe vedeta de televiziune spunând că „cea mai mare putere a ei este abilitatea de a vedea tot ce e mai bun în noi”.
  4. Pasiune – Succesul pe care Oprah îl are se datorează pasiunii pe care o are pentru ceea ce înseamnă domeniul divertismentului. Pasiunea ese esențială pentru orice antreprenor. Dacă nu iubești ceea ce faci, scad șansele să realizezi ceva semnificativ.
  5. Perseverență –  Oprah nu a avut de la bun început succes. A trecut și prin experiența de a fi dată afară, a trebuit să accepte chiar și locuri pentru care ea era mai bine pregătită. Dar toate aceste situații au ambiționat-o și au determinat-o să își urmeze visele.
  6. Intuiție – Una dintre folosofiile care funcționează în cazul vedetei de televiziune este cea legată de intuiție. „Intuiția este compasul tău interior. Ori de câte ori trebuie să te consulți cu alții pentru a afla un răspuns, cel mai probabil te îndrepți în direcția greșită”, spune Oprah.
  7. Asumarea riscurilor – Oprah nu s-a temut ca în cariera ei să abordeze subiecte delicate, subiecte care au stârnit controverse, dar tocmai aceste riscuri asumate sunt cele care au ajutat-o să devină un om puternic.
  8. Asumarea responsabilității – Indiferent de statutul atins, Oprah își asumă în continuare responsabilitatea lucrurilor pe care le face. Nu se așteaptă să primească totul pe tavă.
  9. Alegerea prietenilor  – Oprah știe că este foate important să îți alegi prietenii cu grijă. Ea însăși are un număr foarte mic de prieteni, mare parte  fiind cei care i-au fost alături dinainte să devină o mare vedetă. Orice lider are nevoie să fie înconjurați de oameni cu o energie pozitivă în care poate avea încredere și care îi vor fi alături chiar și în timpuri dificile.

 

 

Expert antreprenoriat

DIMA MIHAELA
 
 
 
 

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top