Community. Intelligence. Development.

Proiecte in implementare

Apr 9, 2019

CÂND LUCRURILE MERG PROST, IAR TU EȘTI VINOVATUL



Dacă te afli în mijlocul unei catastrofe și nu găsești o rezolvare, ceva care mai poate drege situația, îți acord 3 sfaturi prețioase.
 
Sfat # 1: Comunică veștile rele rapid și cu grijă apropiaților
 
O metodă efecientă de a te descărca de tensiunea acumulată din cauza întâmplărilor negative este aceea de a comunica. Depinde de caracterul fiecărei persoane cu cine va discuta aceste probleme. Eu aleg să discut aceste lucruri cu partenera mea. Aceste discuții m-au învățat că este mai bine să te descarci decât să îți pierzi timpul gândindu-te constant la probleme.
 
În cele mai grele momente, este mai bine să comunici greșelile făcute cât mai curând posibil. În cazul în care greșeala ta a fost făcută într-o afacere, poți să îți chemi întreaga echipa la masă și să discutați. Poți întruni un fel de consiliu în care să-ți mărturisești greșelile. În momente dificile încrederea în echipa ta este importantă. Încrederea se bazează pe transparență.
 
Reid Mihalko a împărtășit următoarea formulă pentru a avea o conversație într-o situație dificilă:
 
Propune o întâlnire cu o persoană vizată pentru următoarele ore sau zile. Spune-i că ai câteva vești rele. Această situație permite celeilalte persoane să se pregătească pentru o conversație dificilă.
Când ai ajuns la o întâlnire, amintește-le persoanelor din încăpere că ai o veste rea de împărtășit.
Spune-i drept în față despre greșeala pe care ai făcut-o.
 
Sfat # 2: Evită presa cu orice preț
 
Când am făcut o greșeală în afacerea mea, presa avea o zi plină. În aceste cazuri, m-am forțat să rămân tăcut.
 
Dacă greșeala ta te va duce probabil la o acțiune în justiție sau la o răspundere civilă sau penală, orice avocat bun îți va spune să păstrezi tăcerea pentru a te proteja. Presa este vicioasă, iar într-o săptămână plină de știri aberante, eșecul afacerii tale ar putea duce la niște materiale SENZAȚIONALE. Iar cum știm ce fel de abordare are presa din România, cu siguranță vor face „din țânțar armăsar”.
 
Și chiar dacă ajungi în asemenea situație, îți recomand să stai calm. Nu mușca momeala! Restul lumii este mai bine să audă despre următorul tău succes după acest obstacol. Uneori mai puține știri sunt vești bune.
 
Sfat # 3: Iartă-te și continua
 
După ce ai făcut o greșeală, este important să îți asumi responsabilitatea pentru acțiunile tale. Să-ți exprimi remușcările pentru impactul pe care l-au avut asupra celor pe care i-ai afectat. Acest lucru este absolut necesar. Doar așa poți recâștiga încrederea echipei tale sau a familiei, a prietenilor.
 
Cu toate acestea, vine o vreme după o greșeală când trebuie să mergi mai departe. Mulți investitori cu capital de risc au împărtășit faptul că, atunci când un fondator eșuează, lucrează pentru a reintra într-o altă afacere. Împreună cu echipa sa concepe un proiect cât de repede posibil, astfel să-și mai spele din „păcate”.
 
Toată lumea face greșeli, iar cei mai de succes antreprenori sunt capabili să le gestioneze și să treacă mai departe.
 
PATRU SEMNE CĂ LUCRAȚI PENTRU MANAGERUL NEPOTRIVIT!
 
Învăţăm tot mai mult despre modul în care trebuie să conducem o afacere. Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le-am învăţat de-a rândul anilor, este că un bun manager nu este cel care se impune prin forţă sau este dominator.
 
Un bun conducător este exact opusul, managerii puternici sunt suficient de capabili să conducă prin încredere, în timp ce managerii slabi trebuie să–şi folosească puterea poziţiei pentru a-i face pe oameni să îi asculte.
 
Un manager slab este uşor de identificat. Cum?
 
Trebuie să te uiţi la acei manageri care îşi pun oamenii să acţioneze aşa cum vor ei doar prin frică, amenințând, ridică vocea. Îşi ţin colegii într-un dezechilibru total doar pentru a nu fi ei întrecuţi.
 
Managerii puternici conduc şi formează echipe bazate pe încredere. Ei au încredere în coechipierii lor şi angajaţii lor au încredere în ei. Nu trebuie să aibă dreptate. Nu le pasă dacă au dreptate sau nu, atâta timp cât răspunsul corect apare în conversaţie.
 
Ei au încredere în angajaţi, ştiu că aceştia au capacitatea de a rezolva problemele şi în cazul în care dau de o problemă de nerezolvat vor întreba.
 
Managerii slabi nu au încredere în ei pentru a fi capabili să procedeze astfel!
 
Iată cinci semne că managerul tău este unul slab care doar încearcă să pară puternic dar e definiţia opusului. Poate vă pare rău pentru el. Dar nu aveţi timp de risipit! Într-un loc în care dorinţa de dezvoltare şi ambiţia vă este înfrânată. Dacă managerul vostru nu vă este precum un mentor, nu merită să lucraţi pentru el. Trebuie să fiţi înconjuraţi de persoane inspiraţionale. În nici un caz de cineva care vă demoralizează!
 
Nu cere ajutorul
Atunci când un manager este slab nu va fi sigur pe ce vrea să facă în continuare, nu îți cere sfaturi, ție sau echipei. Așadar, managerul slab va veni cu o soluţie de moment şi va spune: “Faceţi aşa, eu sunt managerul şi ştiu mai bine!” Un manager slab nu este capabil să ceară sfatul colegilor de muncă. Iar în momentul în care veți încerca să îi daţi un sfat acesta se va supăra.
 
 
 
Caută vinovaţi
Atunci când un manager slab observă că ceva nu merge bine, el sau ea are un singur scop în minte: să găsească un vinovat! Un manager puternic îşi va asuma responsabilitatea pentru orice lucru care nu funcţionează conform planurilor şi va spune: „Ei bine, ce putem învăţa din asta?” Un manager slab nu-şi asumă această responsabilitate. Va încerca doar să dea vina pe altcineva.
 
Ei nu spun „Nu ştiu!„
Un manager puternic va spune „nu ştiu care este răspunsul„ de mai multe ori pe zi, dacă este necesar, dar un manager slab nu poate să spună „nu ştiu„. Acesta va încerca să iasă basma curată, inventând tot felul de aberaţii să nu cumva să cadă prost.
 
Managerii puternici învaţă repede, pentru că aceştia învaţă din reuşite şi din greşeli. Managerii slabi nu sunt la fel de deschişi la acest tip de a învăţa, deoarece atunci când ceva nu merge aceştia se concentrează să dea vina pe cineva, nu la ce ar putea învăţa din asta.
 
Măsoară totul
Managerii puternici se axează pe rezolvarea problemelor şi dau importanţă doar lucrurilor mari. În schimb un manager slab va căuta mereu să îşi ocupe timpul cu lucruri mărunte, chiar dacă ştie că aseară ai stat peste program te va critica dimineaţă dacă vei întârzia cinci minute.
 
Managerii slabi se bazează pe măsură în loc de judecată, atunci când conduc. Ei au un etalon pentru tot. Ei vor spune „eu conduc cu ajutorul numerelor.”, când, de fapt, ei nu conduc deloc.
 
Nu pot spune „Îmi pare rău!„
Ultimul semn al unui manager slab este că un astfel de manager nu poate să spună „Îmi pare rău!„, pe când un lider mai puternic ar face acest lucru de fiecare dată când e cazul. Ei nu pot fi criticaţi şi nu pot accepta feedback-uri. Ei nu pot accepta acest lucru deoarece nu au încredere în ei şi nu vor să înțeleagă schimbările.
 
Viaţa este scurtă, prea scurtă pentru a pierde timpul lucrând pentru o persoană care încearcă să te pună la pământ. Un loc de muncă unde nu te poţi exprima şi unde nu poţi să îţi spui punctul de vedere este precum un virus. Te duce la pieire.
 
Unul dintre cei mai importanţi factori ce determină pasiunea şi dorinţa ta de muncă la serviciu este managerul tău, iar dacă este managerul nepotrivit acest avânt se pierde. Oare nu meriţi să fii înconjurat de oameni pozitivi şi capabili să înţeleagă importanța comunicării?
 
MODALITĂȚI DE A CREȘTE O AFACERE
 
Când ți-ai început afacerea, ai făcut probabil o mulțime de cercetări. Ai cerut ajutorul consilierilor. Ai acumulat informații din cărți, reviste și alte surse ușor accesibile. Ai investit mult timp și bani să îţi crești afacerea, să o ridici şi să o faci să funcţioneze. Şi acum ce urmează?
 
Pentru aceia dintre voi care ați supraviețuit lansării și ați construit o afacere de succes, acum s-ar putea să vă întrebați care este următorul pas pentru a vă dezvolta afacerea. Există numeroase posibilități.
 
Am să enumăr mai jos unele dintre ele. Alegerea celei potrivite (sau a celor) pentru afacerea ta va depinde de tipul de afacere pe care o deții, de resursele disponibile și de cât de mulți bani, timp și efort ești dispus să investești din nou. Dacă ești gata să crești, sunt pregătit să te ajut!
 
 Licențiază-ți produsul
 
“Aceasta poate fi o opțiune de creștere eficientă, cu costuri scăzute, mai ales dacă oferi un serviciu sau un produs de marcă”, Larry Friedman International Center for Entrepreneurship. Vei avea posibilitatea să câştigi o sumă considerabilă de bani folosindu-te de brandul tău, iar succesul lui va aduce şi mai multe venituri. Plus că nu va trebui să sa realizezi tu produsele, tu doar îţi pui numele pe produsul cumpărat de la asociaţii tăi. Astfel scapi de multă bătaie de cap şi birocraţie.
 
Parteneriatul
 
Parteneriatul cu o firmă ce lucrează în  același domeniu este o extindere ușoară, avantajele fiind de nenumărate ori mai mari, iar timpul necesar pentru dezvoltarea firmei mai scurt. Având ajutorul partenerului poți vedea lucrurile altfel, iar echilibrul se poate menține mai ușor! Trebuie să cauți să te asociezi cu întreprinderi care au deja liste cu potențiali clienți. Este cel mai rapid mod de a avea succes.
 
Diversificarea
 
„Diversificarea este o strategie excelentă de creștere, deoarece vă permite să aveți mai multe fluxuri de venituri care pot adesea să elimine golurile sezoniere și desigur să crească vânzările și marjele de profit.” McGuckin
 
Diversificarea a fost întotdeauna printre primele intenții ale întreprinzătorilor Rebecca Cutler și Jennifer Krane, creatori „raising a racquet” – o linie de echipamente pentru tenis, lansată în 2002. Aceștia susțin că au planificat de mult modul în care se vor extinde, dorindu-și acest lucru foarte mult, vizând și alte teme decât cea a sportului.
 
“Odată ce am început să stabilim o bază de clienți loiali și să obținem o recunoaștere a mărcii noastre, am lărgit apoi gama noastră de produse pe alte două nișe.”  Rebecca Cutler
 
Diversificarea a funcţionat de minune pentru ele, astăzi se pot lăuda cu câștiguri de mii de dolari. Îți recomand să îți diversifici afacerile. Totuşi ai grijă să nu intri în branşe prea puţin cunoscute.
 
    Afaceri pe internet
 
această opţiune trebuia pusă în prima parte a acestui articol, deoarece, v-am spus de fiecare dată când am avut ocazia că dacă nu vă deschideţi acum o afacere pe internet sunteţi pierduţi! Este crucial! Cele mai mari firme și cele mai de succes afaceri au domenii online.
 
Bill Gates a spus că: “Până la sfârșitul anului 2002, vor exista doar două tipuri de afaceri: cele prezente pe Internet și cei fără succes.”
 
Poate părea o afirmație exagerată, dar în ziua de azi cele mai de succes afaceri sunt în mediul online, sau se folosesc de mediul online să se promoveze!
 
 
 
 
Sursa:
 
Expert antreprenoriat:
Sandu Costel Sorin

Back to Top