Community. Intelligence. Development.

Proiecte incheiate

Nov 2, 2018

SUCCESUL IN AFACERI



 

 SUCCESUL IN AFACERI

 

1. Motivatia dezvoltarii unei afaceri de succes
 
Succesul unei afaceri este un adevarat proces influentat de mai multi factori care concura la dezvoltarea acestuia. Inceperea unei afaceri difera ca motivatie de la o persoana la alta intrucat depinde de intentiile fiecaruia, de felul fiecaruia de a fi, de a gandi, de a concepe rolul si valoarea vietii, iar dezvoltarea unei afaceri de succes implica repectarea unor serii de criterii pentru ca afacerea sa fie una prospera. La baza unui afaceri de succes stau mai multe tipuri de motivatii.
 
Prima este motivatia profesionala care ofera o munca atragatoare si are ca perspectiva obtinerea prestigiului.
 
Cea de-a doua motivatie este una psihologica deoarece este obtinut respectul social si statutul de a fi propriul tau stapan.
 
O alta motivatie este cea materiala, care aduce in prim plan obtinerea unor mari castiguri si siguranta locului de munca.
 
Ultima, dar nu cea din urma motivatie este una morala, care ofera perspectiva de a participa la progresul societatii odata cu dezvoltarea propriei afaceri.
 
2. Elemente esentiale intr-o afacere
 
Principalele caracteristici necesare unui individ care administreaza o afacere trebuie sa fie motivatia, ambitia, determinarea. O persoana care isi asuma riscuri, care organizeaza si coordoneaza resurse umane, care imagineaza, dezvolta si concretizeaza viziuni pentru managerierea unei firme si asigura  „leadership-ul” afacerii este un bun antreprenor. Pentru ca un antreprenor sa dezvolte o afacere de succes are nevoie cunostinte in domeniul pe care il practica. Pe langa acest lucru, antreprenorul trebuie sa fie un bun vanzator, manager, generator de idei pentru a valorifica oportunitatiile de afaceri si „know-how-ul”.
 
Procesul prin care un antreprenor bun isi va determina angajatii sa munceasca la un nivel inalt este cel motivational. Criterile prin care se realizeaza acest proces sunt urmatoarele: venituri corespunzatoare muncii realizate, beneficii obtinute in urma muncii depuse, conditii de munca placute, posibiliatea de a promova pe scara ierarhica a functiilor la locul de munca, obtinerea unor cresteri salariale, recunoasterea muncii bine efectuate, acordarea de prime/bonusuri in cazul unei cresteri de capital social a firmei. De asemenea, dezvoltarea angajatilor este necesara pentru succesul afacerii deoarece investind in oameni prin cursuri de specializare, antreprenorul va investi in propria afacere, care va continua sa evolueze.
 
Pentru ca activitatea unei firme sa se deruleze intr-un mod corespunzator si bine organizat trebuie sa se respecte planul de afaceri ca instrument antreprenorial dar si planul de marketing ce are ca scop final realizarea castigurilor si sporirea acestora. Orice strategie de marketing implementata are ca scop cresterea vanzarilor iar ca finalitate are dezvoltarea afacerii, care poate fi extinsa si prin intermediul mass media.
 
Pentru ca succesul unui afaceri sa fie continuu este absolut necesar ca si dezvoltarea acesteia sa fie continua. Precum omul invata in mod constant de-a lungul intregii sale vieti la fel si o afacere se va dezvolta in baza unei strategii de dezvoltare, de-a lungul existentei sale cu scopul de a atrage mergeu noi clienti, asadar noi castiguri. In vederea indeplinirii acestui scop este necesara deschiderea mentalitatilor inspre noutate, atat a antreprenorului cat si  a resurselor umane manageriate de acesta. Aceasta deschidere se realizeaza prin participarea la diferite cursuri, conferinte, targuri, intruniri din mediul afacerii in care firma se incadreaza ca profil.
 
Este foarte important de urmarit raportul cost - castig existent intr-o afacere, oricare ar fi natura ei, pentru a verifica statusul evolutiv al acesteia si pentru a remedia problemele aparute, a stopa pierderile suferite, si a investi cu chibzuinta astfel incat afacerea sa fie intr-o continua ascensiune.
 
Un alt element important de urmarit este raportul calitate - pret aferent produselor fabricate sau serviciilor oferite. Se va avea in vedere studiul pietei, atat la debutul afacerii cat cat si pe parcursul dezvoltarii acesteia, deoarece clientii multumiti de un pret rezonabil al produselor/ serviciilor de calitate oferite, vor ramane niste clienti loiali firmei.
 
3. Piloni de baza pentru asigurarea succesului
Pentru ca o afacere sa fie una de succes trebuie ca atat la debutul ei dar si pe parcursul activitatilor economice intreprinse sa se tina cont de nevoile societatii in care traim. Mai mult decat atat, este absolut necesar ca afacerea sa se adapteze nevoilor implicite, prin ceea ce produce sau vinde.
 
Dupa cele prezentate mai sus putem conchide ca secretul unei afaceri de succes consta in trei piloni de baza: experienta sau buna cunoastere a domeniului in care activezi, strategia aplicata pe termen lung si o echipa de angajati specializati in domeniu si pe functia pe care o ocupa la locul de munca.
 
Succesul in afaceri presupune perseverenta, implicare, si dorinta de continua evolutie a produselor/serviciilor oferite pentru a forma, a mentine si a imbunatati imaginea firmei si reputatia acesteia, determinand astfel dezvoltarea unei afaceri de succes.

 

Sasu C. (2003), Initierea si dezvoltarea afacerilor, Polirom, Iasi

Nica P. Iftimescu  A. (2005) Management. Concepte si Aplicatii, Sedcom Libris, Iasi

 

 
 
 
 

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top