Community. Intelligence. Development.

Proiecte incheiate

Oct 8, 2018

ERORI ÎN EVALUAREA OPORTUNITĂŢILOR DE AFACERI



 

 

ERORI ÎN EVALUAREA OPORTUNITĂŢILOR DE AFACERI

 

 

Etapa transformării unei idei în oportunitate poate fi elementul crucial în înţelegerea dezvoltării viitoarei afaceri. De aceea, întreprinzătorul trebuie să evite următoarele greşeli care se pot face în procesul evaluării oportunităţilor.
 
 
a. Subiectivismul. Multor întreprinzători le lipseşte obiectivitatea, atunci când evaluează potenţialul unei afaceri. Tehnicienii în special sunt înclinaţi să supraevalueze calităţile produsului sau serviciului respectiv. Ei par să scape din vedere o evaluare mai detaliată. Prin investigarea riguroasă însă a tuturor ideilor se poate evita acest lucru.
 
 
b. Cercetarea superficială a pieţei. Destul de mulţi întreprinzători nu realizează importanţa  studiului pieţei, atunci când pun bazele unei noi afaceri. Ei suferă de aşa numita “miopie” managerială.  Alţii nu înţeleg că trebuie să aibă în vedere durata ciclului de viaţă, atunci când se introduce un produs sau serviciu nou.
Nici un produs nu devine profitabil instantaneu şi nici nu va avea succes o veşnicie. Întreprinzătorii trebuie nu numai să proiecteze ciclul de viaţă al produsului, ci şi să recunoască faptul că introducerea unui produs la momentul potrivit este deosebit de importantă în succesul afacerii. Sincronizarea este crucială. Ei trebuie să intervină atunci când fereastra oportunităţii este larg deschisă.
 
 
c. Neînţelegerea corespunzătoare a cerinţelor tehnice. Introducerea unui nou produs presupune de multe ori folosirea unor tehnici noi. Neanticiparea dificultăţilor tehnice care pot apare în proiectarea şi realizarea noului produs pot duce la eşec. Întreprinzătorii nu pot prevedea totul atunci când studiază proiectul înainte de a-l iniţia. Apariţia unor dificultăţi tehnice neaşteptate duce în mod frecvent la irosirea timpului şi creşterea costurilor.
 
 
d. Estimări financiare optimiste. O greşeală obişnuită care se face la introducerea unui nou produs este estimarea foarte optimistă a fondurilor cerute pentru realizarea proiectului. Uneori, întreprinzătorii sunt ignoranţi în domeniul financiar sau sunt victimele unor cercetări necorespunzătoare.  Destul de des costurile necesare introducerii produsului nou sunt estimate doar la 50% din necesităţi.
 
 
e. Ignorarea aspectelor legale. Orice afacere trebuie să se supună multor restricţii legale. Normele de protecţie a securităţii muncii sunt unele dintre ele. De asemenea, produsele trebuie în aşa fel realizate sau comercializate încât să nu încalce cerinţele privind protecţia consumatorului.  Protejarea patentelor şi mărcilor este un alt element important. Dacă aceste aspecte nu vor fi luate în considerare, pot apărea complicaţii neplăcute
 
 
(Nicolescu Ov., Buduş E., Căprărescu Ghe. – Ghidul managerului eficient, Editura Tehnică, Bucureşti, 1993)

 

 

 

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top