Community. Intelligence. Development.

Proiecte in implementare

Oct 4, 2018

ANALIZAREA UNEI POTENŢIALE AFACERI



 

 

ANALIZAREA UNEI POTENŢIALE AFACERI

Cunoscând tipologia clientului şi etapele derulării proiectului la acesta, omul de afaceri nu poate trece la organizarea propriei activităţi fără a ante-evalua acţiunile care urmează  a fi realizate şi efortul implicat, aprecierea făcându-se funcţie de:

-   necesitate (ce se întâmplă dacă nu o fac?);

-   importanţă (există acţiuni pe care trebuie să le fac înaintea acesteia?);

-   scop (la ce va servi acţiunea, ce va aduce ea clientului şi nouă?);

 

Acesta este motivul pentru care omul de afaceri este, înainte de orice, strategul, organizatorul reuşitei, cel ce trebuie să î1 determine pe client să îl considere unic. Iar o pregătire a acţiunilor viitoare, ghidată de această stare de spirit, implică o atentă analiză afacerii propuse clientului. De asemenea, trebuie avut în vedere faptul că, întotdeauna, clientulnu cumpără un produs sau un serviciu, ci un viitor profit.

 

Analiza potenţialei afaceri cuprinde parcurgerea următoarelor etape:

a) identificarea genului de „profit" urmărit de client (un anumit rezultat, o economie, recuperarea unor fonduri avansate etc.);

b) definirea prestaţiei care să corespundă în mod adecvat necesităţilor clientului;

c) identificarea mijloacelor prin care omul de afaceri să se distingă de concurenţă;

d) găsirea celor mai eficiente modalităţi de a comunica cu diferitele personae implicate în derularea şi materializarea proiectului afacerii.

 

Relevarea acestor etape, precum şi soluţionarea răspunsurilor aferente vor crea posibilitatea ca omul de afaceri să intuiască starea de spirit a clientului, ceea ce constituie o excelentă oportunitate în încercarea de a demonstra acestuia că poate obţine mai mult decât aşteaptă de la respectiva afacere.

 

Experienţa demonstrează că o maximă atenţie trebuie acordată primelor patru faze ale derulării proiectului la client (manifestarea nevoii; determinarea soluţiilor posibile; fezabilitatea financiară; evaluarea şi alegerea resurselor necesare) deoarece, în situaţia în care acestea sunt parcurse cu superficialitate, omul de afaceri riscă fie să devină un fel de „cobai", fie să reliefeze plusul valoric socio-profesional al altor concurenţi.

Prin planul de acţiune elaborat de omul de afaceri în vederea abordării viitoarelor activităţi este necesar a fi relevate:

-   tacticile de urmat;

-   priceperea (ştiinţa) de a finaliza respectiva afacere;

- trucurile („şiretlicurile") utilizabile care ţin de modul de a fi şi de a se comporta al omului de afaceri şi au o maximă importanţă.

Pe baza considerentelor expuse, planul de acţiune al omului de afaceri poate fi sintetizat prin intermediul următoarelor şase verbe:

  1. A ORIENTA fiecare participant la derularea şi materializarea proiectului la idée, la originea afacerii;
  2. A PROPUNE soluţiile tehnico-economice şi tehnologice ale afacerii;
  3. A DETERMINA şeful proiectului şi celelalte persoane implicate să acţioneze;
  4. A IDENTIFICA persoanele care pot influenţa alegerea fiecărei modalităţi de acţiune;
  5. A MOTIVA aceste persoane să acţioneze, astfel încât să poată fi mai facil şi operativ atinse obiectivele şi scopurile urmărite de către iniţiatorul şi responsabilii proiectului;
  6. A CONTROLA acţiunile întreprinse şi desfăşurate de responsabilii producţiei şi de specialiştii fiecărui post.

 

(Hawken P. – Cum să dezvolţi o afacere, Editura Ştiinţă şi Tehnică, Bucureşti, 1995)

 

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top